OPLEIDING GEVOLGD?

Vind hier alles wat je nodig hebt

Welkom op mijn cursusoverzicht voor Cevora

Je vindt hier per module de lesinhoud in een pdf terug zodat je met gemak alles kan opfrissen. Heb je graag meer informatie over bepaalde zaken die in de les(sen) aan bod kwamen? Klik dan zeker de interactieve lampjes op de slides open of contacteer me via LinkedIn voor bijkomende vragen. 

Deze pagina werd bijgewerkt op zaterdag 19 oktober 2019.

Module 1: social media marketing

In deze tweedaagse opleiding leid ik je rond in het digitaal landschap van vandaag en wijs ik je op de rol van social media in een breder kader. Een kader dat vooral verder gaat dan fluffy posts of promotionele content alleen. Stap voor stap gaan we samen dieper in op hoe je je communicatie efficiënt kunt optimaliseren naar én met je klant. Of je nu actief bent in B2C of B2B.  

 We starten vanuit de strategische benadering en duiken vervolgens de praktijk in met enkele oefeningen. Per kanaal bespreken we de do's en don't's waar jij onmiddellijk mee aan de slag kan, en waar contentmarketing onder andere deel van uitmaakt.

En als je me vraagt wat het doel is van deze opleiding? Dan is dat jou inspireren met verfrissende inzichten en voorbeelden. Niet van de Amerikaanse multinationals, maar af en toe eens een bedrijf van bij ons om de hoek. Omdat keigoeie socialmediamarketing overal kan gevonden worden, als je er maar voor openstaat. En vooral: als je de willpower hebt om het zelf te creëren.

Opmerking: deze les wordt standaard gegeven door mijn collega Guido Everaert. Onze indeling wijkt iets af van elkaar, maar geen nood: de essentie blijft hetzelfde en je gaat nog steeds met een degelijke basis naar huis.

In deze dagopleiding neem ik je mee in de wereld van community management en de rol van de community manager (niet te verwarren met een social media manager). Ik presenteer je de belangrijkste socialmediatrends en toon je exact waarom community management daar zo goed op aansluit. Zo  bekijken we de verschillende online kanalen en hun mogelijkheden om jouw community te ondersteunen of op te bouwen. We raken tevens diverse topics aan zoals webcare, brand awareness en conversation management. Dit zodat je goed en wel door hebt dat community management veel meer is dan alleen een pagina hebben op social media.

Aan de hand van een paar concrete cases en oefeningen kijken we vervolgens naar hoe we een online community levendig en up-to-date houden.

Aankomende opleidingen: 14 november in Gent & 3 december in Kontich

In deze dagopleiding geef ik je de basis om degelijk te adverteren op Facebook, Instagram en LinkedIn. We starten vanuit de essentie: de doelgroep leren kennen en  afbakenen. Zo bespreken we kort het opstellen van buyer persona's en de rol van deze persona's in de customer journey. 

Nadien bekijken we de kunst van het campagnevoeren in een breder kader en werken we samen een klassikale case uit. Afsluiten doen we met een volledige walk-through in Facebook Bedrijfsmanager en LinkedIn Campaign Manager en het analyseren van de resultaten.

Aankomende opleidingen: 5 december in Antwerpen